воскресенье, 1 июля 2018 г.
Тренд 1. Довгий Обговорення прийняття змін до Конституції України
Тренд 1. Довгий Обговорення прийняття змін до Конституції України
1. Політолог О. Леонов Якщо проаналізувати сьогоднішню Конституцію, то найбільшу владу має Верховна Рада, яка формує уряд і створює суди. Президент відповідає за зовнішню політику та оборону, але прямо впливати на економіку не може. Також глава держави вже не може створювати суди, а призначення суддів – суто церемоніальна функція. Але парламент – слабка ланка, яка врівноважується урядом і президентом. Якщо відмовитися від цих запобіжників, то можна провалитися між двох стільців,
https://24tv.ua/ukrayina_tag1119
2. народный депутат от фракции "Народный фронт" Игорь Лапин в эфире телеканала NEWSONE. Закон должен приниматься один раз на референдуме, и никто - ни Конституционный суд, ни президент - не должны иметь права его изменить.
https://newsone.ua/news/politics/lapin-objasnil-kak-ne-dopustit-toho-chtoby-vlast-hnula-konstitutsiju-pod-sebja.html#
3. Прем’єр-міністр України В. Гройсман у коментарі ресурсу "Обозреватель":
Загалом вважаю: Базові принципи місцевого самоврядування потрібно закріпити в Конституції - це раз. Ліквідувати дуалізм влади - це два. Після цього прем'єр і уряд повинні отримати чіткіші повноваження, які будуть повністю співпадати з обсягом і повнотою їх відповідальності - це три. Недоторканність як протидія можливому тиску є у всьому світі, але вона повинна бути обмежена, а механізм притягнення до відповідальності повинен бути більш швидким і простим - це чотири. Можна взяти німецьку модель або канадську. Подивіться, як це працює в розвинених демократіях ... Проблема в тому, що український прем'єр-міністр не має права навіть видати розпорядження, укази. Їх приймає тільки колегіальний орган. Це розмита відповідальність, розмиті повноваження. Видати указ прем'єр-міністр також не може - є тільки рішення уряду, постанови уряду, доручення уряду. Прем'єр може дати доручення, зібрати Кабінет міністрів, внести подання уряду з певних питань. Конституцію України необхідно удосконалити до парламентських виборів у 2019 році.
https://www.obozrevatel.com/ukr/politics/do-viboriv-grojsman-ozvuchiv-plan-novoi-konstitutsii.htm?obozrevatellang=uk
Політолог В. Карасьов вважає, що Конституцію в Україні не дотримується в першу чергу влада, а закінчується все звичайними водіями автомобілів. На його думку, причина цього - відсутність конституціоналізму, тобто механізму конституційних методів правління.
Політолог нагадав, що, наприклад, у Великій Британії Конституції як такої немає, але населення живе згідно з правилами. У той же час, в Україні є дуже хороша Конституція, але все продовжують жити своїм життям і не дотримуються її.
Україна належить до країн, в яких є Конституція, але не розвинений конституціоналізм.
http://u-news.com.ua/62388-v-ukraine-est-konstitucija-no-vse-ee-obhodjat-politolog.html
3 0 0
Політолог, народний депутат Верховної Ради VII скликання А. Міщенко у коментарі «Вголосу»Українська Конституція в загальному є досконалою. Її норми просто ніхто не виконує. У Кримінальному кодексі України є навіть стаття, якою регламентується, що за невиконання Конституції порушнику загрожує від трьох до шести років ув’язнення. Якби в Україні нарешті почали карати за невиконання основного Закону, то ситуація із правом у нашій державі була б значно кращою. От до прикладу: адміністративна реформа, яку проводить Порошенко і Гройсман, є антиконституційною, оскільки в Законі чітко прописані норма про адміністративний поділ, а це: області та райони. Немає жодного ОТГ. Тобто або потрібно карати порушників Конституції, або провести основний Закон в порядок. У Конституції України я б остаточно змінив пункт 10, в якому йдеться про те, «що Україна гарантує вільне функціонування російської мови». Я розумію, що цю норму змушені були прийняти, щоб єдиною державною мовою в Україні була українська. Але зараз пора це викинути, бо ми є мононаціональна держава. У зв’язку з декомунізацією, треба змінити в Конституції назви Кіровоградської та Дніпропетровської областей. З основного Закону пора забрати норму, що Крим має автономію. Ми бачили до чого це призвело. Даний регіон має входити в склад України на загальних підставах, які і інші населені пункти. Я б скасував Адміністрацію Президента. Керівник держави має брати на себе відповідальність за діяльність уряду. Тобто виграв вибори – очолюєш уряд і працюєш. Треба ліквідувати обласні ради. Адже це такий анахронізм, що нам залишився з СРСР. Це орган, на діяльність якого витрачаються гроші, але він державі не потрібен. Варто змінити і територіальний поділ, який є штучним і запроваджувався ще за Радянського союзу, щоб було простіше проводити Голодомор та масові репресії.
http://vgolos.com.ua/news/yakshcho_b_za_porushennya_konstytutsii_u_nas_karaly__my_maly_b_pravovu_derzhavu_322445.html
Політичний експерт В. Гайдай К сожалению, Конституция соблюдается только рядовыми гражданами, а не властьимущими. Стоит отметить, что Конституция уже переписывалась минимум три раза. В разгар Оранжевой революции она впервые поменялась. При Ющенко тоже были попытки ее переписать. При Януковиче Конституционный суд как бы опять вернулся к редакции 1996 года. И сейчас опять был откат, к какой именно Конституции – непонятно. Поэтому, в том варианте, в каком она была принята 2 года назад, она уже давно не существует. Если брать основной вариант, то никогда она не соблюдалась. Если говорить о Конституции, как об основном законе в нынешней редакции, то она соблюдается. То, что задекларировано – это одно (например, свобода слова, плюрализм мнений и многое другое), а на практике такого нет.
http://www.newsline.com.ua/politics/konstitutsiya-soblyudaetsya-tolko-ryadovymi-grazhdanami-a-28062018105600
старший науковий співробітник Інституту держави і права Микола Сірий Зміни у Конституції завжди виникали на зламі конфліктів, часто супроводжувалися кровопролиттям. Україні ж слід правильно реалізовувати те, що закладено в Основному законі держави. Зокрема, на перше місце слід ставити права людини. Конституцію треба не змінювати, а правильно використовувати https://zik.ua/news/2018/06/28/konstytutsiyu_treba_ne_zminyuvaty_a_pravylno_vykorystovuvaty__siryy_1355763
Безперечно, українську Конституцію потрібно модернізувати. Вона, можливо, в дечому є застарілою та архаїчною. Але для того, щоб вона почала працювати, найперше потрібно змінювати систему влади.
Народний депутат України (VII скликання) І. Мірошниченко в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK. «Головним гарантом Конституції є Президент, незалежно від його прізвища. Але і сьогодні, як і раніше глава держави є гарантом олігархічної системи, яка зовсім не передбачає закону і верховенства права. «Саме тому в нас Конституції ніколи не будуть дотримуватися доти, доки президент України не буде її гарантом. Бо до сьогоднішнього дня глава держави є гарантом олігархічної системи. Докорінна зміна системи влади, а не Конституції – головний рецепт змін в державі. Головна проблема, яку ми повинні сьогодні вирішити – зміна системи влади, відхід від олігархії та позбавлення її впливу на парламент. Безперечно, Конституцію треба модернізувати. https://zik.ua/news/2018/06/28/zhodna_konstytutsiya_ne_pratsyuvatyme_poky_prezydent_ne_bude_ii_garantom__1355803
Політолог Р. Бортник: Заява Президента Петра Порошенка про внесення поправок в преамбулу Конституції України з подальшим закріпленням в ній положення про прагнення України в НАТО і Європейський Союз є фактичним приниженням України, оскільки ні в одній з конституцій європейських країн неможливо зустріти такі положення. «Дана заява Порошенко є не просто піаром, а небезпечним піаром, оскільки то що він пропонує - це приниження як України, так і української конституції. Ні в одній з конституцій країн, що входять в НАТО і ЄС, немає положень, що закріплюють їх знаходження в даних організаціях. У європейських країнах розуміють, що Конституція - це ключова, базова цінність, в той час як політичні блоки і економічні союзи є ситуативними. У Конституціях Німеччини або Франції неможливо знайти положення на курс до вступу в НАТО, тому що це б принижувало німців і французів.
https://golos.ua/i/621236
політичний експерт Костянтин Матвієнко. Нова Конституція потрібна, якщо стара не відповідає державно-суспільним взаєминам. рім Конституції ніякий інший документ так масштабно, а головне легітимно, не регулює державно-суспільні взаємини. Якщо основний закон нам не відповідає, то у нас має бути організований новий конституційний процес. Очевидно, ні Президент ні його команда просто не знають, що робити з країною, адже ледь не усе, про що публічно говорить Порошенко – популізм» https://zik.ua/news/2018/06/28/nova_konstytutsiya_potribna_yakshcho_stara_ne_vidpovidaie_derzhavnosuspilnym_1355815
Колишній нардеп, один з «батьків Конституції» Віктор Мусіяка в коментарі «Главкому»: Коли наближається час виборів, завжди виникають ідеї коригування Основного закону. Тут немає нічого дивного. Нинішня Конституція, якщо і потребує змін, то лише тих, які запропонує український народ. У основі всіх наших негараздів – те, що не виконуються вимоги Конституції. Необхідно налагодити систему, яка б дійсно забезпечувала функціонування суб’єктів влади відповідно до Конституції. Зранку дивитись новини, а до вечора написати проект Конституції, як це в нас роблять деякі політики, - це смішно. Якщо є якісь цікаві ідеї, то їх треба запропонувати суспільству і обговорити їх з ним. Спочатку розглядається концепція нових положень Конституції, йде обговорення, причому не тільки суспільне, але і професійне, а потім вже виходять на якійсь проекти. https://glavcom.ua/news/musiyaka-chas-pered-viborami-zavzhdi-trivozhniy-dlya-konstituciji-508754.html
Герой України С. Хмара в ефірі програми «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK: Україні сьогодні потрібно повернути саме конституційний лад, щоб в усіх сферах держави дотримувалися закону. Натомість закликами про зміну Конституції посадовці лише намагаються відвести увагу від тих проблем, які дійсно потрібно вирішувати.
https://zik.ua/news/2018/06/28/stepan_hmara_nagolosyv_shcho_rozmovy_dovkola_zminy_konstytutsii__tse_duzhe_1355851
10-й розділ в ній має назву «Автономна Республіка Крим». Уже упродовж двох років політики і експерти працюють над тим, щоб переписати цю частину Основного закону. Робоча група хоче внести в неї положення, які формально закріплять право кримськотатарського народу на самовизначення. У поточній версії проекту для кримських татар передбачені квоти в органах влади півострова, гарантії для функціонування мови і право вето на рішення місцевої влади. Основна ідея змін, що готуються полягає в тому, щоб півострів отримав статус кримськотатарської національної автономії. За внесення таких змін виступає Меджліс, цю ідею підтримує президент України Петро Порошенко.
https://ua.krymr.com/a/29325124.html
Народний депутат, голова Меджлісу кримськотатарського народу Рефат Чубаров Джерелом автономії Криму стане право кримських татар на самовизначення. Цілісний текст щодо змін і доповнень 134-139 статей Конституції, які стосуються Криму, очікує на розгляд Конституційної комісії. По-перше у цих змінах нарешті враховується право кримських татар – корінного народу Криму – на самовизначення. У змінах до ст. 134-ій прямо говориться, що джерелом кримської автономії є право кримськотатарського народу на самовизначення, як корінного народу України. Пропонуються такі правові інструменти, які б створили рівні умови до співуправління Кримом і кримськими татарами, і українською спільнотою, і іншими народами – мова йде про те, як будуть створюватись представницькі органи автономії. Одною фразою, йде удосконалення суті кримської автономії, яка нарешті враховуватиме права кримськотатарського народу.
https://prm.ua/dzherelom-avtonomiyi-krimu-stane-pravo-krimskih-tatar-na-samoviznachennya-chubarov-pro-zmini-konstitutsiyi/
П. Порошенко у ході прес-конференції у Мистецькому арсеналі у Києві: Прагнення до членства в ЄС та НАТО можна було б зафіксувати у преамбулі Конституції. Для цього потрібна підтримка двох третин депутатів Верховної ради. Ці обидві ідеї, як свідчать опитування, є консолідуючими для суспільства. Поправки до Основного закону могли б стати страховкою від будь-яких несподіванок та імперативом для всіх політичних сил на роки вперед.
https://www.eurointegration.com.ua/news/2018/02/28/7078187/
Секретар РНБО О.Турчинов: Вважає, що закріплення в Конституції стратегічної мети - членства у Європейському Союзі і Північноатлантичному Альянсі, ще більше консолідуватиме Україну. Прагнення до членства в ЄС та НАТО можна було б зафіксувати у преамбулі Конституції.
https://www.pravda.com.ua/news/2018/06/28/7184780/
Лідер партії "Народний фронт" А. Яценюк: У Конституції треба визначити курс на членство України в Європейському Союзі та Організації Північноатлантичного договору. Україна має бути парламентсько-президентською республікою, де президента обирають на загальнонаціональних виборах. Члени Центральної виборчої комісії мають призначатися Верховною Радою за поданням депутатських фракцій, а не президента. Кабмін буде вносити в парламент кандидатуру на главу Національного банку України. Наразі вищезгадане повноваження закріплене в основному законі за президентом. Крім того, президент матиме право розпустити уряд протягом 60 днів тільки в разі непризначення нового прем'єр-міністра. Водночас коаліція зможе самостійно вибирати кандидатуру на пост прем'єра, а президент тільки буде вносити її в Раду.
https://ua.censor.net.ua/n3073940
Перший президент України Л. Кравчук в ексклюзивному інтерв'ю ObozTV заявив, що вступ до НАТО - це єдиний шлях для України захистити свою територіальну цілісність. "Єдиний шлях зберегти цілісність, недоторканність, суверенітет України, яка близько знаходиться з таким сусідом, як Росія, тільки через членство в НАТО.
https://www.obozrevatel.com/ukr/politics/yak-ukraini-vryatuvatisya-vid-rosii-kravchuk-nazvav-edinij-shlyah.htm?obozrevatellang=uk
30 0 0
Голова партії ВО "Батьківщина" Юлія Тимошенко виступає за розробку і ухвалення на референдумі нової Конституції України. Немає сенсу йти на вибори, якщо не буде нової Конституціїю. перезаснування держави на основі нового Суспільного договору, який чітко закріплював би не фасадні, а справжні гарантії виконання прав і свобод. Ми будемо учасниками і партнерами українського суспільства, щоб у новій Конституції була започаткована сильна система управління державою, якою є сильна, збалансована і підконтрольна суспільству парламентська форма правління. Парламентарій наголосила, що проект нової Конституції повинен бути напрацьованим громадянським суспільством до чергових президентських виборів, а вже новообраний президент "винесе нову Конституцію на Всеукраїнський референдум для її затвердження без жодних змін". Немає жодного сенсу виходити на строкові президентські чи парламентські вибори, якщо українське суспільство не народить потужну концепцію нового суспільного договору, не закріпить публічно без втручання політиків у новому проекті Конституції.
https://www.pravda.com.ua/news/2018/06/28/7184790/
Лідер Радикальної партії О. Ляшко пропонує скасувати в Україні посаду прем’єр-міністра, уряд має очолювати президент. Нам потрібен сильний президент – голова виконавчої влади, та сильний парламент із жорсткою контролюючою функцією. Конституційна реформа має на меті головне – змусити владу працювати на людей. Крім того, слід посилити парламентський контроль за президентом та урядом, скоротити кількість міністерств до десяти, скасувати депутатську недоторканість та скоротити кількість чиновників і народних депутатів.
https://informator.news/lyashko-proponuje-skasuvaty-posadu-prem-jer-ministra-2/
лідер "Українського вибору" Віктор Медведчук Україна потребує конструктивних перетвореннях. Нам потрібна конституційна реформа, нам потрібна оновлена Конституція, яка відповідатиме глобальним викликам сучасності. Ми бачимо, як команда єврореформаторів хибно трактує Конституцію України у своїх інтересах, як інтерпретує її статті згідно з політичною доцільністю: ухвалення закону "Про освіту" з дискримінаційною "мовною" статтею, законів "Про національної безпеки України" і "Про створення Вищого антикорупційного суд. Внаслідок геополітичних ігор і загравань Києва із західними спонсорами наша країна втратила свою незалежність. змінювати Конституцію (голосувати за зміни) мають не депутати, довіра до яких сьогодні на рівні статистичної похибки, а громадяни, адже саме український народ, відповідно до статті 5-ї Конституції, є "носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні"
https://ua.112.ua/polityka/medvedchuk-den-konstytutsii--pryvid-zadumatysia-pro-maibutnie-krainy-451626.html
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий