вторник, 29 ноября 2016 г.

Національний форум Верховна Рада України Підсумки роботи екватора

За дворічними показниками ефективності законотворчої роботи та законодавчої спроможності  #рада8 виглядає дещо краще за #рада7, однак поступається парламентам давніших скликань. Детальніше  у звіті ОПОРИ "2 роки діяльності Верховної Ради України VIII скликання: законодавча спроможність та законотворчий процес": goo.gl/0L9U3I

Лише 11% законопроектів, зареєстрованих протягом 2 років у Верховній Раді 8 скликання, стали законами. Низький рівень продуктивності законотворчої роботи є інституційною проблемою українського парламентаризму, яка притаманна для усіх скликань Верховної Ради. При цьому спостерігається негативна тенденція до спадання коефіцієнту законотворчої продуктивності Верховної Ради або відсутності відчутного прогресу за цим показником. Протягом перших двох років діяльності Верховна Рала VIII скликання за продуктивністю законотворчої роботи найбільше схожа на парламенти VII (2012-2014 рр. ) і IV скликань (2002 – 2006 рр.), які діяли в часи найгостріших політичних криз періоду незалежності України. Натомість рекордним є коефіцієнт продуктивності Верховної Ради ІІІ скликання, депутати якої позитивно проголосували за 29% законопроектів від загальної кількості зареєстрованих.

81% законопроектів, ініційованих Президентом за два роки діяльності Верховної Ради, врешті стали законами. Майже третина (29%) урядових законопроектів, внесених у парламент, були позитивно проголосовані. Натомість серед зареєстрованих депутатами законопроектів лише 7% (кожен 15-ий)  набули чинності.

Така ситуація є характерною для усіх скликань парламенту. Коефіцієнт законотворчої продуктивності депутатів поступово зменшується від максимального значення в 16% досягнутого Верховною Радою ІІІ скликання до 6 – 7% продемонстрованих парламентами останніх двох скликань. Коефіцієнт законотворчої продуктивності Уряду дещо зріс відносно показника, досягнутого попереднім скликанням Верховної Ради, – з 25% до 29%. Але є нижчим, порівнюючи з давнішими скликаннями українського парламенту. Натомість Президент демонструє позитивну динаміку і значно вищий рівень продуктивності законотворчої роботи (81%) порівняно з попередніми скликаннями. Ймовірна причина такого дисбалансу в тому, що Президент і Уряд значно прагматичніше і відповідальніше користуються своїм правом законодавчої ініціативи і концентрують зусилля на ініціюванні та просуванні обмеженої кількості пріоритетних законопроектів.

Немає суттєвих відмінностей між показниками законотворчої продуктивності різних фракцій. Коефіцієнт є однаково низьким і варіюється від 3,6% («Опозиційний блок») до 13,8% («Радикальної партії»). Загалом очікувано нижчі показники продуктивності законотворчої роботи демонструють фракції, які не належать до проурядової коаліції і дещо вищі – п’ять фракцій, які входили до складу коаліції «Європейська Україна».

Програма РАДА USAID Ukraine - USAID Україна

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154073992895108&id=45461285107

Комментариев нет:

Отправить комментарий