Рішення президента Росії Володимира Путіна дозволити автомобільний і залізничний транзит
українських товарів через територію РФ, найімовірніше, стало наслідком
економічного тиску міжнародної спільноти. Таку думку в коментарі виданню
"ГОРДОН" висловив фінансист, президент інвестиційної групи "Універ" Тарас Козак.
"Безумовно, з економічного погляду транзит товарів через російську територію вигідний Україні. Оскільки через обмеження РФ величезну кількість товарів ми не могли постачати у країни Середньої Азії. Було б ще краще, якби указ Путіна містивв і транзит газу з Узбекистану або Туркменістану в Україну. Це дало б нам можливість купувати газ не тільки на Заході, але й на Сході. Але навіть без цього – відновлення автомобільного та залізничного транзиту однаково важливо для нас. Українським виробникам не так складно вийти на ринок Середньої Азії. Це і Казахстан, й Узбекистан, і Туркменістан, і низка інших країн", – зазначив фінансист.
Він не відкидає, що рішення про відновлення транзиту ухвалили після неофіційних домовленостей із РФ.
"Тут основне питання – чи було для цього зроблено якісь поступки Росії? Чи не відмовилися ми заради цього від принципових для України речей – незалежності, суверенітету, людей? Про прямі переговори між Україною та РФ поки нічого невідомо. Чому Путін вдався до такого кроку? Найімовірніше, дається взнаки міжнародний економічний тиск. У РФ можуть скільки завгодно розповідати про користь санкцій, але це не так. Без обмежень зростання їхньої економіки могло б бути на порядок вищим. Звісно, РФ одержить додатковий дохід, дозволивши транзит українських товарів. Але це не такі вже великі гроші. Тому я більше схиляюся до версії, що Москва ухвалила таке рішення через тиск, який на неї чинить Захід, або після якихось домовленостей, про які ми поки не знаємо", – підкреслив Козак.
Спеціальні заходи з контролю транзиту діють із 1 січня 2016 року, коли Росія вперше оголосила про введення ембарго на ввезення продовольчих товарів з України. У грудні 2018 року список санкційних товарів буо розширено.
Підписаний президентом РФ Володимиром Путіним указ установив, що транзитні автомобільні та залізничні вантажоперевезення з України через російську територію здійснюють тільки з території Білорусі.
Це рішення керівництва РФ стало реакцією на початок дії з 1 січня 2016 року зони вільної торгівлі між Україною та Європейським союзом. Спочатку заборона стосувалася лише постачань до Казахстану, із липня 2016 року транзитні обмеження поширили на Киргизстан.
У грудні 2018 року Путін продовжив дію указу до 1 липня 2019 року.
У квітні 2019 року уряд РФ скасував заборону на транзит подсанкційних товарів з України в Казахстан і Киргизстан.
"Безумовно, з економічного погляду транзит товарів через російську територію вигідний Україні. Оскільки через обмеження РФ величезну кількість товарів ми не могли постачати у країни Середньої Азії. Було б ще краще, якби указ Путіна містивв і транзит газу з Узбекистану або Туркменістану в Україну. Це дало б нам можливість купувати газ не тільки на Заході, але й на Сході. Але навіть без цього – відновлення автомобільного та залізничного транзиту однаково важливо для нас. Українським виробникам не так складно вийти на ринок Середньої Азії. Це і Казахстан, й Узбекистан, і Туркменістан, і низка інших країн", – зазначив фінансист.
Він не відкидає, що рішення про відновлення транзиту ухвалили після неофіційних домовленостей із РФ.
"Тут основне питання – чи було для цього зроблено якісь поступки Росії? Чи не відмовилися ми заради цього від принципових для України речей – незалежності, суверенітету, людей? Про прямі переговори між Україною та РФ поки нічого невідомо. Чому Путін вдався до такого кроку? Найімовірніше, дається взнаки міжнародний економічний тиск. У РФ можуть скільки завгодно розповідати про користь санкцій, але це не так. Без обмежень зростання їхньої економіки могло б бути на порядок вищим. Звісно, РФ одержить додатковий дохід, дозволивши транзит українських товарів. Але це не такі вже великі гроші. Тому я більше схиляюся до версії, що Москва ухвалила таке рішення через тиск, який на неї чинить Захід, або після якихось домовленостей, про які ми поки не знаємо", – підкреслив Козак.
Спеціальні заходи з контролю транзиту діють із 1 січня 2016 року, коли Росія вперше оголосила про введення ембарго на ввезення продовольчих товарів з України. У грудні 2018 року список санкційних товарів буо розширено.
Підписаний президентом РФ Володимиром Путіним указ установив, що транзитні автомобільні та залізничні вантажоперевезення з України через російську територію здійснюють тільки з території Білорусі.
Це рішення керівництва РФ стало реакцією на початок дії з 1 січня 2016 року зони вільної торгівлі між Україною та Європейським союзом. Спочатку заборона стосувалася лише постачань до Казахстану, із липня 2016 року транзитні обмеження поширили на Киргизстан.
У грудні 2018 року Путін продовжив дію указу до 1 липня 2019 року.
У квітні 2019 року уряд РФ скасував заборону на транзит подсанкційних товарів з України в Казахстан і Киргизстан.
Комментариев нет:
Отправить комментарий